GRS Ljubljana

Font Size

Cpanel

Petačev graben, nesreča gobarke

Petačev graben_1Petek, 8.8. je v zgodnje popoldansko pripeko priletelo SMS sporočilo. »Akcija Mačkov Graben«. Šlo naj bi za poškodovano gobarko. Ob koncu poletja v naše gozdove navalijo navdušeni gobarji. Običajno vsaj za silo solidno obuti. A pretekle dni je padal dež. Gozdne strmine so dodobra namočene... Gozd zna biti zelo nevaren, saj skriva globeli, strmine, skalne skoke, letos pa še ogromno podrtega drevja...

Vzamem spakirano opremo in obujem lahke gojzarje. Saj je vendar poletje...Službeno vozilo me pobere na Dobrovi. Kmalu smo nad Kozjekovo domačijo v Mačkovem grabnu. Cesta se vije v levo strmo navkreber proti dvem kmetijam visoko na pobočjih Tošča. Zavijemo na kolovoz in sledimo napotkom domačih gasilcev. Z nujno opremo stečemo v smeri grebena navzdol. Sem in tja kakšen gasilec. Ni kaj, fantje so odlično organizirani. Zmeraj prvi na kraju nesreče. Greben se prevesi desno v globoko grapo. Ni videti dna. S tistimi, ki so pri ponesrečenki je komaj slišen kontakt. Zaradi naklonine in izredno drsljivega terena se s težavo komaj prebijemo do ponesrečenke. Žal ji ni več pomoči.

Na podlagi mnenja lokalcev se odločimo za vertikalno dviganje. Najprej je potrebno ponesrečenko dvigniti za dobrih 20m na manjšo izravnino. Nato pripravimo statično vrv in sidrišče zgoraj, kakih 80m višje na grebenu. Tam požrtvovalni gasilci domačega društva pomagajo pri dviganju s škripcem. Fantje se izmenjavajo pri mukotrpnem delu, medtem ko v vpadnici koordiniramo reševalci. Ko smo na vrhu, sledi prenos po grebenu do avtomobila NMP.

Hvala prijatelji gasilci, brez vas bi bilo nemogoče!