GRS Ljubljana

Font Size

Cpanel

Vaja Klifi 2014

Vaja Piran 2014_10Ideja o reševalni vaji, v katero bi bilo vključenih čim več reševalnih služb, ki bi združevala stensko reševanje in transport ponesrečenca po vodi, je zorela dolgo časa. Bila je podobna oranju ledine na nikogaršnjem ozemlju – se jo sploh da izvesti? Lahko različne službe sodelujejo v enem projektu, se dopolnjujejo in celo nadgrajujejo? Je to tehnično mogoče?

Pogovori Gorske reševalne službe (GRS) z Upravo RS za zaščito in reševanje (URSZR), Gasilsko brigado Koper (GB Koper), Prostovoljnim gasilskim društvom Piran (PGD Piran), Upravo RS za pomorstvo (URSP), Policijsko upravo Koper (PU Koper) in Prehospitalno enoto Obala (PHE Obala) so potekali in budili upanje, da je mogoče. Kot je povedal Zlatko Grželj, vodja naše reševalne skupine Postojna, je bilo na koncu ključno to, da so vsi sodelujoči razmišljali zgolj v smeri, kako bi lahko pripomogli k uspehu vaje in nihče o tem »da bo s sabo pripeljal še brata« (kot je povedal tisti gorenjc, ko so ga vprašali, kaj bo prispeval k zabavi).

Dober mesec dni pred določenim dnem vaje so si odgovorni s čolna URSP z morske strani ogledali teren, nato smo GRS imeli pripravljalno vajo, na kateri smo z vrha klifa ob piranskem igrišču spustili reševalce in še drugo pripravljalno vajo, v kateri smo namestili reševalni drog Stelvio in ugotovili, da precej pripomore k lažji izvedbi reševanja.Vaja Piran 2014_14

V soboto, 5. aprila 2014, na dan določen za vajo, so se tako vse reševalne službe zbrale na glavnem pomolu v Piranu, razen GRS, ki je v športnem parku poskrbela za namestitev »ponesrečenke« na sredino klifa (scenarij vaje je bil, da je ta skušala priti do žoge, ki je ušla z igrišča in pri tem padla nekaj deset metrov ter obstala ob grmovju na sredini klifa).

Že pred začetkom vaje je bilo poskrbljeno za fizično varovanje terena pod klifom v coni reševanja, saj je flišnat teren klifa izjemno krušljiv in zato nevaren.

Kot bi se dogajalo ob pravi reševalni akciji, je nato ReCO Koper aktiviral Gorsko reševalno službo, ki se je z dvema reševalcema in zdravnikom gorske reševalne službe spustila do »ponesrečenke« in ji nudila prvo pomoč. »Ponesrečenka«, ki je imela poškodbe glave, prsnega koša in zlomljeno desno golenico, je bila v nezavesti. Nameščena ji je bila vratna opornica, apliciran kisik preko ohio maske, nameščeni venski kanali ter z vakumsko opornico imobilizirana golenica, po namestitvi v CMC nosila pa še imobilizirana glava.

Minuto za aktivacijo GRS so bile aktivirane še ostale službe: GB Koper in obveščene PHE Obala, OKC, URSP, PGD Piran in strokovni sodelavec Civilne zaščite na Občini Piran.

Vaja Piran 2014_31Gasilci so z gumenjakom odpeljali ekipo PHE na mesto ob obali pod klifom, Policisti pa s svojim gumenjakom gasilce, ki so počakali, da sta zdravnik GRS in reševalec »ponesrečenko« čez klif v nosilih spustila do obale. To so nato prevzeli gasilci z zdravnico pripravnico GRS (gasilci so za to priliko zdravnici posodili »ribiške« hlače) in jo po vodi odnesli v gumenjak. »Ponesrečenka« je bila nato z gumenjakom prepeljana na čoln URSP, hkrati z njo pa se je nanj preselila tudi ekipa PHE Obala. Čoln je v zaključku pristal na Piranskem glavnem pomolu, »ponesrečenka« pa v reševalnem vozilu PHE Obala, ki jo je tam čakalo.

Ves čas transporta je bila »ponesrečenka« pod budnim zdravniškim nadzorom in spremljanjem življenjskih funkcij.

Povabljeni številni gosti, med njimi so bili tudi generalni direktor URSZR Darko But in predsednik GRZS Igor Potočnik, so si vajo ogledali z morja.

Po zaključku vaje je predsednik GRZS Igor Potočnik iz rok predstavnika družbe Renault Slovenija Roka Isteniča prejel ključe dveh vozil Dacia Duster, enega, katerega ključe je od Igorja Potočnika zatem dobil Zlatko Grželj, bomo odslej vozili postojnski gorski reševalci. Vozilo smo prejeli v brezplačno enoletno uporabo z možnostjo odkupa. Ob tej priliki se člani reševalne skupine Postojna zahvaljujemo matični postaji GRS Ljubljana za izkazano zaupanje, še posebej pa ta zahvala velja načelniku Branetu Žoržu.

Želja po vozilu, s katerim bi lahko dostopali po terenu, na katerega naša osebna vozila ne morejo, je bila namreč v Reševalni skupiniVaja Piran 2014_48 Postojna že dolgo prisotna. Zelo živ je še spomin na reševalno akcijo februarja lani na Nanosu, ko se je od nekod pojavil oskrbnik Vojkove koče s terenskim vozilom in reševalce prepeljal nad mesto nesreče, da so do poškodovanca lahko neprimerno hitreje dostopili z vrha in druge reševalne akcije julija lani na Slavniku, ko je nam je bilo rečeno, da je do poškodovanca mogoče dostopati po gozdni poti z osebnim vozilom, vendar je to komaj zmoglo razrito pot, ki je bila zanj povsem neprimerna. Takšni primeri bodo odslej z novim vozilom zgodovina.

Pa še beseda ali dve o vaji s strani »ponesrečenke«, katere vlogo sem prevzela. Stenski transport v CMC nosilih, po terenu z naklonom približno 70 stopinj je, kljub dvema reševalcema, ki nosila dvigata, precej tresoč, ampak najbrž edini možen. Za nepogrešljivo se je v poraslem terenu izkazalo varovanje za glavo iz pleksi stekla, Vaja Piran 2014_55nameščeno na nosila, saj je namesto moje glave prevzemalo udarce grmovja. Vse predaje, tako na gumenjak, kot na čoln URSP in nazadnje v reševalno vozilo PHE Obala so potekale gladko in brez težav. Med celotno izvedbo reševanja sem se počutila varno in v dobrih rokah.

Vsem prej naštetim sodelujočim iz obalnih reševalnih služb in redarstvu ter Občini Piran se iskreno zahvaljujemo za uspešno izvedeno reševalno vajo, ki je odlično prikazala zahtevno sodelovanje v skupinski reševalni vaji.

Podjetju Renault Slovenija pa se zahvaljujemo za dodelitev novega vozila Dacia Duster.

Napisala: Helena Škrl

Fotografije: Grega Žorž

Fotografije >>>>

http://www.slovenskenovice.si/novice/slovenija/gorski-resevalci-z-vec-konji-se-hitrejsi

http://www.primorske.si/Kronika/Ponesrecenka-v-rokah--stafete-.aspx